Magazine Made in Tuscany

7 Reasons To Go Back To Florence

7 Reasons To Go Back To Florence

We are always dreaming of the next, up-and-coming cities in Europe to tackle–Cardiff and Dresden, say — but when was the last time you (re)visited a classic like Florence? Perhaps it was years ago on a post-college trip, or maybe it was part of a weeklong Rome-Venice-Florence getaway. But in the past few years, there has been a lot of buzz in the Tuscan capital, from new museums and hotels to a growing culinary scene. And don’t worry, those fabulous Renaissance treasures you remember — Michelangelo’s David, Brunelleschi’s dome–are still there in all their glory. Here are seven reasons to put Florence back on your European itinerary.

An American (Painting) in Florence

Another museum worth checking out is Palazzo Strozzi, housed in the former 15th century mansion of an influential Florentine banking family

Il Made in Tuscany di scena al Pitti.

Il Made in Tuscany di scena al Pitti.

Una giornata per celebrare il made in Italy in passerella. Dal fiorentino purosangue ai due designer Pitti Italics fino allo svedese Erik Bjerkesjo, new performer della kermesse, che produce capi ed accessori solo ed esclusivamente nello stivale. E se i primi defilé avevano la sala bianca di Palazzo Pitti come scenografia d’eccezione, l’evento più atteso del Pitti Uomo numero 83 ha scelto la sala più maestosa di Palazzo Vecchio per non essere da meno.

Stop alle contraffazioni: la legge ‘salva olio’ è finalmente realtà

Stop alle contraffazioni: la legge 'salva olio' è finalmente realtà

Marcelli: l’etichetta chiara è una potente arma a tutela dei produttori olivicoli aretini e toscani e dei consumatori

La legge “salva olio made in Italy” è finalmente realtà. “Questo significa – spiega Tulio Marcelli, presidente di Coldiretti Arezzo e Toscana – avere ora una grande arma a tutela sia dei produttori aretini e toscani, sia dei consumatori che, grazie a questa battaglia portata avanti in tutte sedi istituzionale dalla Coldiretti, potranno gli uni vendere e gli altri acquistare in sicurezza l’olio prodotto in questi magnifici territori”.
Ma cosa prevede la norma? Marcelli, che ha seguito da vicino l’iter di approvazione, spiega: “La legge prevede l’estensione del reato di contraffazione di indicazioni geografiche a chi fornisce in etichetta informazioni non veritiere sull’origine, l’introduzione di sanzioni aggiuntive come l’interdizione da attività pubblicitarie per spot ingannevoli, il rafforzamento dei metodi investigativi con le intercettazioni al diritto di accesso ai dati sulle importazioni aziendali, il riconoscimento di nuovi parametri e metodi di controllo qualitativo alla fissazione di sanzioni in caso di scorretta presentazione degli oli di oliva nei pubblici esercizi, e l’introduzione in etichetta del termine minimo di conservazione a 18 mesi dalla data di imbottigliamento: l’unanimità nell’approvazione della legge da parte di tutti i gruppi parlamentari al Senato e alla Camera e il parere positivo del Governo rappresentano un grande successo per l’olio made in Italy e, soprattutto, per la produzione olearia Made in Tuscany“.

Ferragamo: the enduring legacy of the Italian shoe dynasty

Ferragamo: the enduring legacy of the Italian shoe dynasty

Ferragamo, inventor of the wedge, is the brand worn by women from Marilyn Monroe to Margaret Thatcher, and the only label ever to hold a fashion show in the Louvre. It might not be as infamous as other Italian surnames in fashion but expect to hear more of it this week. The brand – which…

Eroica Japan, in May of 2013 in the Yamanashi Prefecture

Eroica Japan, in May of 2013 in the Yamanashi Prefecture

In May of 2013 in the Yamanashi Prefecture less than 100 km from Tokyo the first edition of L’Eroica Japan, a sister event to L’Eroica, will take place according to an agreement signed at the home of L’Eroica in Gaiole in Chianti. The agreement, between Furio Giannini, President of L’Eroica and Aki Nakazawa of the…

Cantina Antinori Winery, a unique design

Cantina Antinori Winery, a unique design

Located in the unique chianti landscape halfway between the scenic Florence and Siena amongst the vast fields of vineyards, the ‘cantina antinori’ winery by Italian practice Archea Associati explores the relationship between man, a product, the site, and the process of manufacture in their most essential forms.The winemaker has a very special, if not spiritual…

Beppe d’Andrea: Tradition & Change in Tuscany

Beppe d'Andrea: Tradition & Change in Tuscany

Beppe D’Andrea is a dynamic and enthusiastic spokesperson for his native Tuscany. He is the leader of the Slow Food Movement in the Chianti Classico region. He is a long time winemaker, who has transferred his skills to the promotion of the region, and he is also the Senior Brand Ambassador for the Ruffino winery….

Albero di Natale? Meglio abeti “Made in Tuscany”

Albero di Natale? Meglio abeti “Made in Tuscany”

Vivi, verdi e al profumo di colline toscane. Ecco il ritratto dell’abete natalizio Doc che consiglia la Coldiretti per creare l’atmosfera giusta per le feste. Ma perché proprio toscano, l’albero di Natale? Risposta numero uno: perché gli abeti coltivati che produce la regione Toscana sono tra gli esemplari più belli d’Europa. Risposta numero due: per dare una mano all’Italia. La stagione calda infatti è stata particolarmente dura per i vivaisti a causa della fortissima aridità e questo ha penalizzato il settore danneggiando soprattutto i giovani alberi (da 1 a 3 anni) in crescita.

The most beautiful views in Florence

The most beautiful views in Florence

There’s nothing better than, well, being on vacation in the first place — and then looking out of your hotel room’s window to a gorgeous view. We’ve seen plenty of beautiful sights on our travels, and we’ve taken in some of the most breathtaking views we’ve ever seen in Florence, a city characterized by red rooftops, cobblestone streets, and distant rolling hills. Check out some of the most bellissimo views we’ve seen in the Italian city.

Relais & Chateaux Taps Salvatore Ferragamo As Brand Ambassador

Relais & Chateaux Taps Salvatore Ferragamo As Brand Ambassador

Nothing resonates luxury quite like Relais & Chateaux, and in 2013 a whopping 36 new properties are becoming members of the association. To celebrate this exciting news, the company hosted a star-studded party at NYC’s Del Posto restaurant where guests sipped 38 different Italian wines and nibbled on dishes from the hotel’s newly-announced Grand Chefs, such as bay scallop crudo with Meyer lemon and celery, chickpea farinata.

Following in the footsteps of Richard Gere and other notables, Salvatore Ferragamo has been named the Relais & Chateaux official ambassador. Ferragamo, whose grandfather is the world-famous shoe designer, has owned and operated Il Borro, a vineyard and property accommodating 160 guests in Tuscany, for the last 12 years, and he has always been a fan of Relais & Chateaux. As ambassador, Ferragamo will travel all over the world promoting the brand.

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